ការ​យក​លេខ"៩"​ជា​គោល​ក្នុង​ការ​រៀបចំ​ពិធី​ដង្ហែ​ព្រះ​បរម​សព - CAMBODIA YOUTH

CAMBODIA YOUTH

Life for Learning

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Friday, February 1, 2013

ការ​យក​លេខ"៩"​ជា​គោល​ក្នុង​ការ​រៀបចំ​ពិធី​ដង្ហែ​ព្រះ​បរម​សព

2013-02-01
លេខ "៩" ដែល​ជា​លេខ​ខ្ពស់​ជាង​គេ​នៅ​ក្នុង​ចំណោម​តួ​លេខ​រាយ ហើយ​លេខ​នេះ​ក៏​ត្រូវ​ប្រើប្រាស់​ជា​គោល​សម្រាប់​ការ​រៀបចំ​ក្នុង​ព្រះរាជ​ ពិធី​ដង្ហែ និង​ថ្វាយ​ព្រះ​ភ្លើង​ព្រះ​បរម​សព ព្រះបាទ សម្ដេច​ព្រះ នរោត្តម សីហនុ ចាប់​ផ្ដើម​ពី​ថ្ងៃ​ទី​១ ដល់​ថ្ងៃ​ទី​៤ ខែ​កុម្ភៈ ឆ្នាំ​២០១៣។

RFA/Mom Sophon
ពលរដ្ឋ​ចូល​រួម​ក្នុង​ព្រះ​រាជ​ពិធី​ដង្ហែ​ ព្រះ​បរម​សព ព្រះ​ករុណា ព្រះ​បាទ​សម្ដេច​ព្រះ នរោត្ដម សីហនុ នៅ​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី​១ កុម្ភៈ ឆ្នាំ​២០១៣។

តើ​ការ​យក​លេខ "៩" ជា​គោល​នៅ​ក្នុង​ព្រះរាជ​ពិធី មាន​ហេតុផល និង​អត្ថន័យ​ខ្លឹមសារ​យ៉ាង​ណា​ដែរ?
នៅ​ក្នុង​ព្រះរាជ​ពិធី​ដង្ហែ និង​ថ្វាយ​ព្រះ​ភ្លើង​ព្រះ​បរម​សព​អតីត​ព្រះ​មហាក្សត្រ​ត្រូវ​ប្រើប្រាស់​ លេខ "៩" ជា​គោល ឬ​ជា​មេគុណ ដោយ​រាប់​ចាប់​តាំង​ពី​ទង់​គ្រប់​ប្រភេទ និង​ចំនួន​មនុស្ស​នៅ​ក្នុង​ផែន​នីមួយៗ។
សមាជិក​គណៈកម្មាធិការ​ជាតិ​រៀបចំ​ព្រះរាជ​ពិធី​បុណ្យ​ព្រះ​បរម​សព ព្រះ​មហា​វីរក្សត្រ លោក ញឹក ប៊ុនឆៃ បាន​ថ្លែង​ថា ក្នុង​ព្រះរាជ​ពិធី​នេះ លេខ "៩" គឺ​ជា​លេខ​មួយ​សំខាន់​ដែល​ត្រូវ​យក​មក​ប្រើ​ជា​គោល ដោយ​មាន​ជា​អាទិ ព្រះសង្ឃ ៩០ អង្គ ដូនជី តាជី អ្នក​បួស​មុខ​ភ្លើង ទាហាន ប៉ូលិស ប៉េអិម តំណាង​នាម៉ឺន​សព្វ​មុខ​មន្ត្រី ត្រូវ​បាន​រៀបចំ​ក្នុង​ចំនួន ៩០​នាក់។ រីឯ​អ្នក​កាន់​ទង់ជាតិ ទង់​សាសនា និង​ទង់​ព្រះមហាក្សត្រ​ក៏​មាន​មនុស្ស​ចំនួន ៩ នាក់​ដែរ។
លោក​បញ្ជាក់​ថា អ្នក​ដែល​មាន​តួនាទី​នៅ​ក្នុង​ផែន​ដង្ហែ​ទាំង ១១ សរុប​ចំនួន ៤.៩៩៥​នាក់។
ព្រះបាទ សម្ដេច​ព្រះ នរោត្តម សីហនុ បាន​សោយ​ទិវង្គត​កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី​១៥ ខែ​តុលា ឆ្នាំ​២០១២ ក្នុង​ជន្មាយុ ៩០​ព្រះ​វស្សា។ យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ​ការ​កំណត់​យក​លេខ "៩" ជា​គោល ឬ​ជា​មេគុណ សម្រាប់​ព្រះ​រាជពិធី​ដង្ហែ និង​ថ្វាយ​ព្រះ​ភ្លើង​ព្រះ​បរម​សព​នោះ គឺ​ទាក់ទង​ទៅ​នឹង​ព្រះជន្ម​របស់​ព្រះអង្គ​យ៉ាង​ជាក់​ច្បាស់។
ប្រធាន​មូលនិធិ​កេរដំណែល​ខ្មែរ លោក​បណ្ឌិត ចិន្ត ច័ន្ទរតនា បាន​ពន្យល់​ថា ចំពោះ​រឿងរ៉ាវ​ដែល​គេ​យក​លេខ "៩" ជា​គោល​នេះ ដោយសារ​តែ​នៅ​ពេល​ព្រះអង្គ​យាង​ចូល​ទិវង្គត​នោះ គឺ​ព្រះអង្គ​មាន​ព្រះជន្ម ៨៩ យាង​ចូល ៩០ ព្រះ​វស្សា ដូច្នេះ​ទើប​មាន​ការ​កំណត់​យក​លេខ "៩" ជា​គោល ហើយ​ការ​កំណត់​យក​លេខ​ដែល​គោរព​ទៅ​តាម​ព្រះជន្មាយុ​របស់​ព្រះ​មហាក្សត្រ​ចូល ​ទិវង្គត​នេះ គឺ​ជា​ការ​កំណត់​យក​ដ៏​ជាក់លាក់​មិន​អាច​ប្រកែក​បាន​ដោយ​មាន​ឯកសារ និង​ទំនៀមទម្លាប់​នៃ​ការ​រៀបចំ​ព្រះរាជ​ពិធី​ដង្ហែ និង​ថ្វាយ​ព្រះ​ភ្លើង​របស់​ព្រះមហាក្សត្រ​អង្គ​មុនៗ។
លោក​បណ្ឌិត ចិន្ត ច័ន្ទរតនា មាន​ប្រសាសន៍​ថា ការ​រៀបចំ​ព្រះ​រាជ​ពិធី​ដង្ហែ​ព្រះ​បរម​សព​ដែល​យក​លេខ "៩" ជា​មេគុណ​នេះ ក៏​ជា​ការ​លើ​ព្រះ​កិត្តិនាម​របស់​ផង​អង្គ​ផង​ដែរ។ ជាង​នេះ​ទៅ​ទៀត គឺ​ជា​ការ​ដើម្បី​សម្ដែង​ការ​ដឹងគុណ​ដ៏​ថ្លៃថ្លា​ចំពោះ​ស្នាព្រះហស្ត​របស់​ ព្រះអង្គ​ដែល​ព្រះអង្គ​បាន​យក​ព្រះ​ហរទ័យ​ទុកដាក់​ចំពោះ​ជាតិ និង​ប្រជានុរាស្ត្រ​កាល​ពី​ព្រះអង្គ​នៅ​មាន​ព្រះជន្ម​នៅ​ឡើយ​នោះ។
យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ​នៅ​ក្នុង​ការ​រៀបចំ​ពិធី​ដង្ហែ​ដែល​យក​លេខ "៩" ជា​គោល​នេះ អ្នក​ស្រាវជ្រាវ​វប្បធម៌ ឬ​ទំនៀមទម្លាប់​ខ្មែរ​នោះ​បាន​រក​ឃើញ​ថា ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​តាំង​ពី​បុរាណកាល​មក​តែង​មាន​ជំនឿ និង​និយម​ចូលចិត្ត​ទៅ​លើ​លេខ​សេស គឺ​មាន​ដូច​ជា​លេខ ១ លេខ ៣ លេខ ៥ លេខ ៧ និង​លេខ ៩។
សាស្ត្រាចារ្យ​ផ្នែក​អរិយធម៌​ខ្មែរ​នៃ​សាកលវិទ្យាល័យ​ភូមិន្ទ​វិចិត្រ​ សិល្បៈ លោក ព្រាប ចាន់ម៉ារ៉ា អះអាង​ថា លេខ "៩" គឺ​ជា​លេខ​ថ្នាក់​កំពូល​ដែល​ខ្ពស់​ជាង​គេ ដូច្នេះ​វា​សាក​សម​និង​កិត្តិនាម​របស់​ព្រះអង្គ​ដែល​ជា​ព្រះ​មហាក្សត្រ។
សម្រាប់​ព្រះ​រាជ​ពិធី ចាប់​ពី​ថ្ងៃ​ទី​១ ដល់​ថ្ងៃ​ទី​៧ ខែ​កុម្ភៈ ឆ្នាំ​២០១៣ គេ​ប៉ាន់​ប្រមាណ​ថា និង​មាន​មហាជន​គ្រប់​ស្រទាប់ វណ្ណៈ ដែល​រួម​មាន​តំណាង​ប្រជាពលរដ្ឋ​ទាំង ២៤​ខេត្ត រាជធានី ដែល​បាន​អញ្ជើញ​ចូល​រួម​ជា​ផ្លូវ​ការ និង​ប្រជាពលរដ្ឋ​ដែល​ពុំ​បាន​អញ្ជើញ​ជា​ផ្លូវ​ការ ចូល​រួម​យ៉ាង​អ៊ឹកធឹក​រាប់​សែន​នាក់។
បន្ទាប់​ពី​ដង្ហែ​ព្រះ​បរម​សព​ព្រះ​មហា​វីរក្សត្រ ព្រះ​បាទ សម្ដេច​ព្រះ នរោត្តម សីហនុ នៅ​ថ្ងៃ​ទី​១ កុម្ភៈ មក ចេញ​ពី​ព្រះ​បរម​រាជវាំង​មក ព្រះ​បរម​សព​នឹង​ត្រូវ​តម្កល់​នៅ​លើ​ព្រះ​មេរុ​រហូត​ដល់​ថ្ងៃ​ទី​៤ ខែ​កុម្ភៈ វេលា​ម៉ោង ៦ និង ៣០​នាទី​យប់​ទើប​រៀបចំ​ព្រះរាជ​ពិធី​ថ្វាយ​ព្រះ​ភ្លើង៕​ប្រភពពី RFA

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages