ទំនៀម​ទម្លាប់​ទុក​ដាក់​ព្រះ​បរម​សព​ព្រះមហាក្សត្រ​ជំនាន់​មុន​និង​បច្ចុប្បន្ន - CAMBODIA YOUTH

CAMBODIA YOUTH

Life for Learning

test banner

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Sunday, February 3, 2013

ទំនៀម​ទម្លាប់​ទុក​ដាក់​ព្រះ​បរម​សព​ព្រះមហាក្សត្រ​ជំនាន់​មុន​និង​បច្ចុប្បន្ន

2013-02-03
អ្នក​សិក្សា​ស្រាវជ្រាវ​វប្បធម៌​ខ្មែរ​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ព្រះមហាក្សត្រ​ដែល​គ្រប់គ្រង​ប្រទេស​កម្ពុជា តាំង​ពី​សម័យ​បុរាណ​រហូត​ដល់​បច្ចុប្បន្ន តែ​កាលណា​ទ្រង់​ចូល​ព្រះ​ទិវង្គត ពេល​នោះ​គឺ​តែង​តែ​មាន​ការ​ប្រារព្ធ​ព្រះរាជ​ពិធី​បុណ្យ​ព្រះ​បរម​សព​ទៅ​តាម ​ព្រះ​រាជប្បវេណី (ប្រពៃណី) របស់​ព្រះមហាក្សត្រ។

RFA/Keopech Metta
៣-មករា-២០១៣៖ ព្រះ​បរម​សព​ព្រះ​បរម​រតន​កោដ្ឋ ត្រូវ​តម្កល់​នៅ​លើ​ព្រះ​បរម​បញ្ចា ៩​ជាន់ នៅ​វាល​ព្រះ​បរម​មេរុ។

រី​ឯ​ចំពោះ​ប្រវត្តិ​ព្រះ​រាជ​ពិធី​បុណ្យ​ព្រះ​បរម​សព​នេះ សម្រាប់​ព្រះ​មហាក្សត្រ​ខ្មែរ​កាល​ពី​សម័យ​មុន​អង្គរ​ក្ដី ឬ​ក្នុង​សម័យ​អង្គរ​ក្ដី គេ​ពុំ​ឃើញ​មាន​ឯកសារ​ណា​មួយ​បន្សល់​ទុក​ទេ។ ប៉ុន្តែ​មាន​ឯកសារ​មួយ​ចំនួន​ដែល​និយាយ​អំពី​ព្រះ​រាជប្បវេណី​នេះ​នៅ​ក្រោយ​ សម័យ​អង្គរ។
តួ​យ៉ាង​ដូច​ជា​នៅ​ក្នុង​ឯកសារ​មួយ​ដែល​ផ្ដល់​ឲ្យ​ដោយ​មូលនិធិ​កេរដំណែល​ ខ្មែរ​បាន​ចែង​អំពី​ព្រះ​រាជ​ពិធី​បុណ្យ​ព្រះ​បរម​សព​របស់​ព្រះមហាក្សត្រ ព្រះ​ករុណា ព្រះបាទ​សម្ដេច​ព្រះ សិរីសុវត្ថិ ឬ ព្រះស៊ីសុវត្ថិ ព្រះចៅ​ក្រុង​កម្ពុជា។
ឯកសារ​នោះ​គឺ​គេ​បាន​បក​ប្រែ​ចេញ​ពី​ភាសា​ថៃ ដោយ​បញ្ជាក់​ថា ព្រះ​សិរីសុវត្ថិ ឬ ព្រះស៊ីសុវត្ថិ ទ្រង់​បាន​ចូល​ទិវង្គត​នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ ចតុមុខ​មង្គល នៅ​ថ្ងៃ​ទី​៩ ខែ​សីហា គ.ស ១៩២៧ និង​ក្នុង​ព្រះជន្មាយុ ៨៧​ព្រះ​វស្សា។
នៅ​ក្នុង​សម័យ​នោះ​មាន​រៀបចំ​ព្រះ​រាជ​ពិធី​ជា​ច្រើន ដូចជា​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​១ នៃ​ការ​សោយ​ព្រះ​ទិវង្គត​របស់​ព្រះអង្គ គឺ​មាន​ព្រះ​រាជ​ពិធី​ចំអាស​ទឹក ដើម្បី​សំអាត​ព្រះ​បរម​សព។ បន្ទាប់​មក​គេ​យក​ផែន​មាស​ទៅ​គ្រប​ព្រះ​ភ័ក្រ្ត ដែល​មាន​ចារឹក​អក្សរ​ពី​អាយតនៈ​៦ (បញ្ជាក់​ជា​ភាសា​បាលី ដែល​រួម​មាន ភ្នែក ច្រមុះ ត្រចៀក អណ្ដាត កាយ និង​មនោ)។ ក្រៅ​ពី​នេះ​ទៀត ព្រះ​ញាតិ​វង្សានុវង្ស​បាន​យក​ប្រាក់​ដែល​គ្រប​ពី​លើ​ដោយ​ផែន​មាស​មក​ផ្ដិត​ ព្រះ​ភ័ក្ដ្រ ហើយ​យក​សំពត់​ប្រាក់​គ្រប​លើ​ព្រះ​បរម​សព។
ឯកសារ​ដដែល​បាន​បញ្ជាក់​ទៀត​ថា នៅ​ថ្ងៃ​បន្ទាប់​គឺ​ថ្ងៃ​ទី​២ ក្នុង​វេលា​ថ្ងៃ​ត្រង់​គេ​ក៏​បាន​រៀបចំ​ព្រះរាជ​ពិធី​មួយ​ទៀត គឺ​ទ្រង់​គ្រឿង​អលង្ការ​ផ្សេងៗ​ថ្វាយ​ព្រះ​បរម​សព ឬ​គេ​ហៅ​តាម​ព្រះ​រាជប្បវេណី​ថា «ទ្រង់​គ្រឿង​ព្រះ​មហា​សុកាំ»។
ចំពោះ​គ្រឿង​ព្រះ​មហា​សុកាំ​នេះ មាន​ដូច​ជា សំពត់​ប្រាក់​ប្រវែង​ពីរ​ម៉ែត្រ​សម្រាប់​ក្រាល​ថ្វាយ​ពី​ក្រោម និង ៤​ម៉ែត្រ​ទៀត សម្រាប់​គ្រប​ពី​លើ​ព្រះ​បរម​សព និង​សំពត់​ព្រែ (សំពត់​អំបោះ) ដែល​មាន​ដាំ​ត្បូង​ទទឹម។ ក្រៅ​ពី​នេះ​ទៀត គឺ​មាន​សង្វារ​មាស (ខ្សែ​ពាក់​ឆៀង) ដែល​មាន​ដាំ​ត្បូង​ពេជ្រ​ពីរ ជាយ​សំពត់​មាស​១ ឥន្ទធនូ ឬ​ធ្នូ​មាស​មួយ ខ្សែ​ទ្រនាប់​មាស ១​វល័យ (កង) ព្រះ​ក​មាស ២​វល័យ ព្រះ​បាទ​មាស ២ ប្រដាប់​ឆ្លង​ព្រះ​បាទ​មាស ១​គូ ព្រះ​ទម្រង់​មាស​ដាំ​មរកត​ឈុត ១ បារ៉ត ៨​តម្លឹង ជាមួយ​នឹង​មាស​មួយ​ផែន​ទម្ងន់ ១​តម្លឹង សម្រាប់​ដាក់​ក្នុង​ព្រះ​ឱស្ឋ (ក្នុង​មាត់) ព្រះ​បរម​សព ហើយ​និង​របាំង​មុខ​សម្រាប់​បាំង​ព្រះ​ភ័ក្រ្ត។
នៅ​ក្នុង​ឯកសារ​ដដែល​នោះ បាន​បញ្ជាក់​ថា គ្រឿង​ព្រះ​មហា​សុកាំ​ដែល​គេ​បំពាក់​ថ្វាយ​ព្រះ​បរម​សព​ព្រះមហាក្សត្រ ព្រះករុណា ព្រះបាទ​សម្ដេច​ព្រះ សិរីសុវត្ថិ ឬ ព្រះស៊ីសុវត្ថិ ព្រះ​ចៅ​ក្រុង​កម្ពុជា ដែល​ទ្រង់​សុគត ក្នុង​គ្រិស្ត​សករាជ ១៩២៧ នោះ គឺ​មាន​តម្លៃ​ជា​ទឹក​ប្រាក់​ដែល​គេ​គិត​ជា​រូបិយវត្ថុ ឬ​ប្រាក់​របស់​ប្រទេស​បារាំង មាន​ចំនួន ១០.០០០​ហ្វ្រង់។
ឯកសារ​ដដែល​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ទៀត​ថា គ្រឿង​ព្រះ​មហា​សុកាំ ឬ​គ្រឿង​អលង្ការ​ទាំង​ប៉ុន្មាន ដែល​គេ​បាន​ដាក់​ថ្វាយ​ព្រះ​បរម​សព​នោះ ប៉ុន្តែ​នៅ​ពេល​ដែល​គេ​ថ្វាយ​ព្រះ​ភ្លើង ឬ​បូជា​ព្រះ​បរម​សព គឺ​គេ​នឹង​សុំ​ព្រះរាជ​អនុញ្ញាត​ដក​ចេញ​មក​វិញ ដើម្បី​យក​ទៅ​សាង​ជា​ព្រះពុទ្ធ​រូប​មួយ​អង្គ ដើម្បី​ថ្វាយ​ព្រះរាជ​កុសល​ដល់​ព្រះករុណា​ព្រះ​បរម​កោដ្ឋ។
ក្រោយ​ពី​បាន​រៀបចំ​ព្រះរាជ​ពិធី​ទ្រង់​គ្រឿង​ព្រះ​សុកាំ បន្ទាប់​មក​ទៀត គឺ​មាន​រៀប​ចំ​ព្រះរាជ​ពិធី ១​ទៀត គឺ​សុំ​យាង​ព្រះ​បរម​សព​ថ្វាយ​បង្គំ​ព្រះពុទ្ធ​រូប។ ក្រោយ​ពី​កម្មវិធី​នេះ​ចប់ គេ​ក៏​រៀបចំ​រុំ​ខ្ចប់​ព្រះ​បរម​សព​ដោយ​កំណាត់​សំពត់​ស និង​សំពត់​ព្រែ។ រុំ​រួច​រាល់​ហើយ​ក្រុម​ភូសា​មាលា (អ្នក​ថែ​រក្សា​គ្រឿង​តែង​កាយ​ព្រះ​មហាក្សត្រ) បាន​សុំ​យាង​ព្រះ​បរម​សព​ដាក់​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ព្រះ​បរម​កោដ្ឋ​មាស។
ឯកសារ​ដដែល​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ទៀត​ថា ក្រោយ​ពី​ព្រះមហាក្សត្រ ព្រះករុណា ព្រះបាទ​សម្ដេច​ព្រះ សិរីសុវត្ថិ ឬ ព្រះស៊ីសុវត្ថិ សោយ​ទិវង្គត​បាន ១​ខែ ពេល​នោះ​ព្រះ​មហាក្សត្រ​អង្គ​ថ្មី​ដែល​ស្នង​រាជ​បន្ត​បាន​ថ្វាយ​ព្រះមរណនាម​ ដល់​ព្រះ​បរម​សព​ថា ព្រះករុណា​ព្រះ​បរម​រាជានុកោដ្ឋ។
លោក​បណ្ឌិត ចិន្ដ ច័ន្ទរតនា អ្នក​សិក្សា​ស្រាវជ្រាវ​វប្បធម៌​ខ្មែរ និង​ជា​នាយក​មូលនិធិ​កេរដំណែល​ខ្មែរ។ លោក​បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា ការ​ថ្វាយ​ព្រះ​មរណនាម​ដល់​ព្រះ​បរម​សព​ព្រះមហាក្សត្រ​ដែល​ទ្រង់​ចូល​ ទិវង្គត​ហើយ​នោះ គឺ​គេ​ធ្វើ​ទៅ​តាម​ព្រះ​រាជប្បវេណី​ពី​បុរាណ ដើម្បី​ផ្សា​ភ្ជាប់​ទៅ​នឹង​ជំនឿ​មួយ​ក្នុង​សម័យ​នោះ​ថា ព្រះ​មរណនាម​នោះ គឺ​នឹង​បាន​ទៅ​ចាប់​កំណើត​ក្នុង​ស្ថាន​ខ្ពង់ខ្ពស់ គឺ​ស្ថាន​ព្រះអាទិទេព៖ «គឺ​ថា មាន​ព្រះមហាក្សត្រ​ជា​ច្រើន​អង្គ​ដែល​លោក​បាន​សោយ​ទិវង្គត​ទៅ​ហើយ​មាន​ព្រះ​ មរណនាម តែង​តែ​ភ្ជាប់​ទៅ​នឹង​ជាមួយ​ព្រះនាម​របស់​ព្រះ​អាទិទេព​ជា​និច្ច»
នៅ​ក្នុង​ឯកសារ​ដែល​និយាយ​អំពី​ការ​រៀបចំ​ព្រះ​រាជ​ពិធី​បុណ្យ​ព្រះ​បរម​ សព​ព្រះមហាក្សត្រ​ក្នុង​សម័យ​មុន ​គឺ​ព្រះ​ករុណា ព្រះបាទ​សម្ដេច​ព្រះ សិរីសុវត្ថិ ឬ ព្រះស៊ីសុវត្ថិ គឺ​ក្នុង​សម័យ​នោះ​គេ​បាន​តម្កល់​ព្រះ​បរម​សព​ទុក​អស់​រយៈពេល ៧​ខែ ទើប​រៀបចំ​ថ្វាយ​ព្រះ​ភ្លើង។
នៅ​ពេល​ដែល​ធ្វើ​ព្រះរាជ​ពិធី​ដង្ហែ​ព្រះ​បរម​សព​ទៅ​កាន់​ព្រះ​មេរុដ្ឋាន ឬ​កន្លែង​ថ្វាយ​ព្រះ​ភ្លើង​ក្នុង​សម័យ​នោះ គឺ​គេ​តម្កល់​ព្រះ​បរម​សព​នៅ​ក្នុង​កោដ្ឋ​មាស​ដែល​មាន​កម្ពស់​ជិត ៣​ម៉ែត្រ (២,៨០​ម៉ែត្រ)។ នៅ​ក្នុង​ឱកាស​នោះ គឺ​មាន​ការ​ចូល​រួម​ពី​សំណាក់​ប្រជារាស្ត្រ​ជា​ច្រើន ព្រម​ទាំង​មន្ត្រី​រាជការ​ក្នុង​សំលៀក​បំពាក់​ពណ៌​ស ដើម្បី​ចូល​រួម​ព្រះ​មរណទុក្ខ។
ក្រៅ​ពី​នេះ​ទៀត គឺ​មាន​ក្រុម​ស្ត្រី​ចំនួន ២០​នាក់ ក្នុង​សម្លៀក​បំពាក់​ពណ៌​ស ហើយ​និង​កោរ​សក់ បាន​នាំ​គ្នា​សូត្រ​បទ​ទំនួញ ដែល​តាក់តែង​ថ្វាយ​ដល់​ព្រះ​បរម​សព គឺ​រៀប​រាប់​អំពី​សកម្មភាព​ផ្សេងៗ​របស់​ព្រះ​មហាក្សត្រ​កាល​ដែល​ព្រះអង្គ​នៅ ​មាន​ជីវិត​គង់​នៅ ហើយ​និង​ក្ដី​អាឡោះអាល័យ​របស់​ប្រជាជាតិ។ ការ​សូត្រ​បទ​ទំនួញ​នេះ ឬ​គេ​ហៅ​ម្យ៉ាង​ទៀត​ថា ស្ត្រី​យំ​យាម​ព្រះ​បរម​សព។
សម្រាប់​ព្រះ​រាជ​ពិធី​បុណ្យ​ព្រះ​បរម​សព​ព្រះមហាក្សត្រ​ខ្មែរ​ក្នុង​ សម័យ​បច្ចុប្បន្ន ដូចជា​ឥឡូវ​នេះ ដែល​រាជ​រដ្ឋាភិបាល និង​ប្រជារាស្ត្រ​ខ្មែរ​កំពុង​តែ​ត្រៀម​នឹង​ធ្វើ​ពិធី​ថ្វាយ​ព្រះ​ភ្លើង​ ព្រះ​បរម​សព ព្រះ​ករុណា ព្រះ​បាទ​សម្ដេច​ព្រះ នរោត្តម សីហនុ ឬ ព្រះមរណនាម ថា ព្រះ​បរម​រតន​កោដ្ឋ គេ​ឃើញ​មាន​ធ្វើ​ព្រះរាជ​ពិធី​តាម​ព្រះ​រាជប្បវេណី​ផង​ដែរ ដូចជា​ស្ត្រី​យំ​យាម​ព្រះ​បរម​សព​ជាដើម។
ព្រះអង្គម្ចាស់ ស៊ីសុវត្ថិ ធម្មិកោ ទីប្រឹក្សា​អម​ព្រះរាជ​ខុទ្ទកាល័យ​ព្រះមហាក្សត្រ បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ព្រះ​រាជប្បវេណី​នៃ​ព្រះរាជ​ពិធី​បុណ្យ​ព្រះ​បរម​សព​របស់​ព្រះមហាក្សត្រ​ ក្នុង​សម័យ​មុន លោក​ធ្វើ​បែប​ណា​នោះ​ ចំពោះ​ព្រះ​រាជ​ពិធី​បុណ្យ​ព្រះ​បរម​សព​ព្រះ​បរម​រតន​កោដ្ឋ​ក្នុង​សម័យ​នេះ​ ក៏​ធ្វើ​ដូច​គ្នា​ដែរ៖ «ក្បួន​ចេញ​ពី​វាំង ក្បួន​ដើរ​ជុំវិញ​ភ្នំពេញ​អី​ទាំង​អស់​ហ្នឹង គឺ​រៀបចំ​ដូច​គ្នា​ទេ គ្រាន់​តែ​ថា ចំពោះ​ព្រះ​ករុណា​ព្រះ​មហា​វីរក្សត្រ​ហ៊ឹកហ៊ាក់​ជាង​ក្នុង​ការ​រៀបចំ​ព្រះ​ វាល​មេរុ​ហ្នឹង ដោយសារ​ថា មាន​បច្ចេកទេស​បច្ចុប្បន្ន មិន​មែន​ដូច​បច្ចេកទេស​មុនៗ​តែ​ប៉ុណ្ណឹង​ទេ។ ក្រៅ​ពី​ហ្នឹង​គឺ​ក្បួន​អី​ទាំង​អស់​ហ្នឹង គឺ​យក​ទៅ​តាម​ក្បួន​បុរម​បុរាណ»
ទោះ​ជា​យ៉ាង​នេះ​ក្តី មាន​មតិ​ខ្លះ​បាន​លើក​ឡើង​ថា ព្រះ​រាជ​ពិធី​បុណ្យ​ព្រះ​បរម​សព ​ព្រះ​បរម​រតន​កោដ្ឋ​អាច​មាន​កន្លែង​ខ្លះ​មិន​ដូច​នឹង​ព្រះរាជ​ពិធី​ព្រះ​ បរម​សព​ក្នុង​សម័យ​បុរាណ​ទេ ជា​ពិសេស​គឺ​នៅ​ត្រង់​អន្លើ​ទុក​ដាក់​ព្រះ​បរម​សព​ទៅ​ក្នុង​កោដ្ឋ​មាស ដោយ​ហេតុ​ថា ព្រះករុណា ព្រះបាទ​សម្ដេច​ព្រះ នរោត្តម សីហនុ ទ្រង់​បាន​ចូល​ទិវង្គត​នៅ​ឯ​ប្រទេស​ចិន ហើយ​ពេល​នោះ​គេ​បាន​រំកិល​ព្រះ​បរម​សព​ដាក់​ទៅ​ក្នុង​ក្ដារមឈូស​គឺ​មិន​មែន​ ដាក់​ក្នុង​កោដ្ឋ​មាស​ទេ។
លោក​បណ្ឌិត ចិន្ដ ច័ន្ទរតនា អ្នក​សិក្សា​ស្រាវជ្រាវ​វប្បធម៌​ខ្មែរ និង​ជា​នាយក​មូលនិធិ​កេរដំណែល​ខ្មែរ​លោក​បាន​មាន​ប្រសាសន៍​ថា លោក​មិន​បាន​ដឹង​ថា​តើ​គេ​រៀបចំ​ទុក​ដាក់​ព្រះ​បរម​សព​ព្រះ​មហា​វីរក្សត្រ​ យ៉ាង​នោះ​ទេ។ ប៉ុន្តែ​ការ​សន្និដ្ឋាន​របស់​លោក គឺ​ប្រសិន​បើ​គេ​រៀបចំ​ព្រះ​បរម​រតន​កោដ្ឋ​សា​ជា​ថ្មី ដោយ​ដាក់​ទៅ​ក្នុង​កោដ្ឋ​មាស​នោះ គឺ​អាច​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​រំខាន​ដល់​ព្រះ​បរម​សព។
លោក​បណ្ឌិត ចិន្ដ ច័ន្ទរតនា៖ «ក៏​ដូច​ជា​រំខាន​ដល់​ព្រះ​ វិញ្ញាណក្ខន្ធ​របស់​ព្រះអង្គ​ដែរ គឺ​គេ​ប្រយ័ត្ន​ប្រយែង​ណាស់។ គេ​ប៉ះពាល់​ព្រះ​សព​ហ្នឹង គឺ​តិច​បំផុត បើ​សិន​ថា គេ​មិន​អាច​ប៉ះ​បាន គឺ​គេ​មិន​ប៉ះ​តែម្ដង សូម្បី​តែ​មនុស្ស​សាមញ្ញ​ហ្នឹង ក៏​គេ​ប្រកាន់​ពី​រឿង​សព​ហ្នឹង​ដែរ។ អត់​មាន​ទៅ​រុំ​រើ​សព​ហ្នឹង​ថា​ចង់​ដូរ​សព​យក​ទៅ​ដាក់​មឈូស​ថ្មី​អី​អត់​ទេ»
លោក​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ដែរ​ថា ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏ដោយ ការ​រៀបចំ​ព្រះ​រាជ​ពិធី​បុណ្យ​ព្រះ​បរម​សព​ព្រះ​មហា​វីរក្សត្រ គេ​ឃើញ​មាន​ដូច​គ្នា​ច្រើន​នឹង​ព្រះ​រាជប្បវេណី​ពី​បុរាណ ដូចជា​ការ​រៀបចំ​កន្លែង​ព្រះ​មេរុ​ទី​ឈាបនដ្ឋាន​សម្រាប់​ថ្វាយ​ព្រះ​ភ្លើង​ ព្រះ​បរម​សព​ជា​ដើម គឺ​បាន​ធ្វើ​នៅ​ទិស​ឦសាន ដូច​គ្នា​នឹង​សម័យ​មុន​ដែរ។
លោក​បណ្ឌិត ចិន្ដ ច័ន្ទរតនា នាយក​មូលនិធិ​កេរ​ដំណែល​ខ្មែរ បាន​បន្ថែម​ថា ការ​ជ្រើសរើស​ទិស​ឦសាន​ធ្វើ​ជា​ទី​កន្លែង​ថ្វាយ​ព្រះ​ភ្លើង​នោះ គឺ​ដោយសារ​ផ្អែក​លើ​ជំនឿ​ថា ជា​ទិស​របស់​ព្រះ​ឥសូរ ដែល​ព្រះ​រាជប្បវេណី​មួយ​ជាប់​ទាក់ទង​នឹង​ព្រហ្មញ្ញ​សាសនា។
លោក​បណ្ឌិត ចិន្ដ ច័ន្ទរតនា៖ «អ៊ីចឹង​ហើយ​បាន​ថា ទិស​ឦសាន គឺ​ជា​ទិស​ដែល​សំខាន់​សម្រាប់​ព្រហ្មញ្ញ​សាសនា បាន​ន័យ​ថា ជា​ទិស​សម្រាប់​សេចក្ដី​ស្លាប់​ក៏​បាន​ដែរ គឺ​គេ​ថ្វាយ​ព្រះ​ភ្លើង ហើយ ​បន្ទាប់​ពី​ថ្វាយ​ព្រះ​ភ្លើង​ហើយ បាន​រើស​ព្រះ​អដ្ឋិ​របស់​ព្រះអង្គ​ហ្នឹង​យក​មក​ដាក់​ក្នុង​កោដ្ឋ ១​ទៀត​គឺ​កោដ្ឋ​មាស គឺ​ដើម្បី​ឲ្យ​តម្លៃ​ព្រះមហាក្សត្រ​នៅ​សម័យ​នោះ»
អ្នក​សិក្សា​ស្រាវជ្រាវ​វប្បធម៌​ខ្មែរ​បាន​បញ្ជាក់​ថា ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏ដោយ ព្រះរាជ​ពិធី​បុណ្យ​ព្រះ​បរម​សព​ក្នុង​ព្រះ​រាជប្បវេណី​នៃ​ព្រះមហាក្សត្រ​ កម្ពុជា ដែល​បាន​ធ្វើ​តៗ​ជំនាន់​តាំង​ពី​ដើម​រៀង​មក​រហូត​ដល់​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ គេ​ត្រូវ​តែ​រក្សា​ទុក​ជា​វប្បធម៌​របស់​ជាតិ​ខ្មែរ​មួយ។ ដោយ​ហេតុ​ថា ព្រះ​រាជប្បវេណី​នេះ​គឺ​មាន​សារសំខាន់​ដើម្បី​បង្ហាញ​ដល់​ជាតិ និង​អន្តរជាតិ ឲ្យ​បាន​ដឹង​អំពី​វប្បធម៌ និង​អរិយធម៌​ខ្មែរ​ដ៏​សម្បូរ​បែប​ដែល​មាន​មក​តាំង​ពី​យូរ​លង់​ណាស់​មក​ហើយ៕​ប្រភពពី RFA

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages